|
10 правил для батьків1. Намагайтесь вчитися разом із дитиною 2. Не порушуйте творчий процес дитини своїми зауваженнями та настирними порадами 3. Привчайте дитину не боятися складних завдань, а знаходити різні та неочікувані варіанти їх вирішення 4. Сприймайте виконання спільного завдання з дитиною не як батьківське зобов’язання, а як творчість 5. Ініціюйте домашні музикування 6. Виявляйте щиру зацікавленість та захоплення від спільного музикування 7. Створюйте під час спільного музикування невимушену і творчу атмосферу 8. Перетворюйте навчання та музикування на музичних інструментах у захоплюючу гру 9. Будьте у спільному музикуванні з дитиною співучасником процесу, а не ментором 10. Відвідуйте разом із дітьми філармонію, театр опери і балету, музично-драматичний театр тощо
Помилки батьків та способи їх виправлення
Утім, варто зауважити, що присутність на занятті батьків не завжди позитивно впливає на якість та продуктивність заняття. І це насамперед пов’язано з поведінкою дорослих. Буває так, що надмірно активна їх участь, авторитарний тон та імпульсивність, різкі рухи і бажання зробити за дитину все правильно заважають дитині виявити власні вольові якості, самовиражатися. Такі бездумні вчинки батьків порушують і духовні процеси, які відбуваються у внутрішньому світі дитини під час музикування, і хід самого заняття. Тому ми завжди радимо батькам: - бути терплячими; - підтримувати своїх дітей навіть тоді, коли вони не зовсім чітко виконують певне завдання; - давати дітям право на помилку і самостійне її виправлення; - намагатися концентрувати слухову увагу дитини невимушено; - діяти «спільно» з музикою, яку виконує дитина. Музикування – це вільний процес, у якому кожен з учасників виявляє свої здібності та можливості. У підсумку треба оцінювати не те, чи правильно заграла дитина, а те, чи зіграла вона від душі, музикально. У дитячій пам’яті закарбовується насамперед естетичне задоволення від виконуваної музики, радість власного відкриття, а не похвала батьків за формальне точне відтворення певного музичного фрагмента.
Робота педагога з батьками
У студій радісного музикування педагоги часто проводять індивідуальні бесіди з батьками щодо особливостей темпераменту, здібностей та перспектив виховання дитини; надають їм необхідні методичні рекомендації щодо отримання позитивного результату від домашнього музикування; дають поради, як розвивати музичні здібності дитини, виховувати у неї естетичне сприйняття музики поза заняттями у студії тощо. |